NECE GROM U KOPRIVE

09:26:00

Drage moje,
danas vam donosim pricu o koprivama.Koliko je kopriva lekovita biljka uglavnom svi znamo.Ali to da je i bozanska retko ko zna.Kopriva je biljka slovenskog boga Peruna,germanskog boga Donnera,nordijskog boga Thora...I svi su oni bacali munje i gromove.Ali to sto pali i zari u koprivi nije bozanska munja vec cista hemija.To je mesavina histamina ,acetikolina,seratonina,mravlje kiseline i silicijuma.Sve to sto pali i pece ,izaziva plikove je upravo ono bez cega ljudski organizam ne moze.Prepuna je kalijuma,kalcijuma,gvozdja,magnezijuma,fosfora,vitamina A,B2,B5,C...antioksidant je i antihistaminik koji smanjuje upale,urtikarije,kozne osipe i alergije...
E sad kada smo sve to spomenuli moramo da znamo da koprive treba brati u ovom periodu,naci ih daleko od saobracajnog i svakog drugog zagadjenja.Iskoristite divan dan,organizujte se sa prijateljicom,sedite na bicikli i pravac iz gradske guzve u jedan sumarak,proplanak,livadu...Kopriva ne bira gde ce rasti ali mi mozemo birati gde cemo je brati.Ponesite sa sobom gumene rukavice ,makaze,najlon kesu.


Obavezno obucite duge nogavice i duge rukave da bi izbegle plikove.Beremo mlade vrhove sa 4-6 listova.A da, zaboravih da vam kazem,najbolje je da to bude sredina dana,da je dan suncan i suv.

Sta raditi sa koprivom?
Ja sam ovo prvi put radila.Kada sam ih donela kuci,sve sa rukavicama sam ih potopila u jedan veliki sud sa vodom...Dobro sam ih oprala i deo spakovala u kese pa u zamrzivac.Rukavice ne skidajte nikako,i kroz njih zari.To sam odlucila da iskoristi tako sto cu povremeno praviti neke od jela sa koprivom,corbice,pite,proje...Kako budem pravila postavljacu vam recepte.
Jedan snop koprive ,jednu bananu i malo vode sam stavila u blender -(JTC OmniBlender TM-800)-blenderi.rs,i dobila perfektan smoothie.Ovaj blender je fenomenalan i nesto za cega ne zalim ni jedan jedini dinar koji sam dala.Moram priznati da mu je cena malo veca ali verujte da vredi investirati u tako nesto.Otkako sam ga kupila nije prosao ni jedan dan a da nisam napravila neki smoothie od voca ili povrca za celu moju porodicu.I znate sta ,cele zime niko nije bio prehladjen niti je imao neki virus.
Obavezno,ali obavezno kupite blender,bilo kakav ,i vrlo brzo ce te osetiti divne promene u celom vasem organizmu.
Evo ga sad jos jedan predivan recept,koji se pravi lako,mirise predivno i veoma je ukusno.

PITA SA KOPRIVAMA

2 jaja
1 solja ulja
2 solje jogurta
2 solje kukuruznog brasna
1 prasak za pecivo
so
 200 gr. kopriva
100 gr. sira ( feta )
Sve sastojke izmesati i peci u zagrejanoj pecnici na 180 C ,45 min.Pitu mozete pecu i u kalupima za mafine .
Prijatno,i obavezno mi javite utiske.

You Might Also Like

4 comments

  1. Super recept , svakako cu ga probati :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala draga, obavezno mi javi utiske :)A mi se citamo i pratimo ... svima ostalima iskrene preporuke za tvoje kulinarske carolije na http://bimakes4you.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  3. It looks delicious, and so healthy :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you , it's healthy and tasty , I will write a post with the recipe in English

      Izbriši

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.