KNEDLE SA SLJIVAMA ( GOMBOCE )

10:53:00


Knedle...gomboce...secanje na detinjstvo, baku i bezbrizne dane.
Ko je odrastao u Vojvodini sigurno ima iste asocijacije kao i ja. 
Godinama mi je baka pravila gomboce kad dodjem kod nje na letnji raspust .Jos i danas mogu da osetim taj ukus testa pomesan sa sljivom i secerom.
Posle mi ih je slala napravljene i zaledjene,moje je bilo samo da ih skuvam i uvaljam u prezle sa secerom.
Kada sam bila prinudjena da ih sama pravim, jer nje vise nije bilo, ne mogu da vam opisem haos u kuhinji, pa onda testo koje se raspada pri kuvanju ili je pretvrdo...a pri tom sebe smatram za nekog ko zna dobro da kuva. Odustala sam sve dok nisam pronasla recept koji mi je olaksao i ubrzao nacin pravljenja.
Bilo je dovoljno izazovno i dovoljno jednostavno za proveriti, sto sam i ucinila.

Potrebno vam je:
120 gr. Minut pirea
4 dcl. hladne vode
2 kasike ulja
1 jaje
200 gr. brasna
 sljive
secer,prezle,vanil secer,,malo putera


Sve sastojke izmesajte mikserom u dubljoj posudi ( krompir pire, vodu, ulje, jaje i brasno ), oblikujte testo .
Na dobro brasnjavoj radnoj povrsini testo rastanjiti na pravougaonik okvirno 15x35 cm.  Lepljiva ivica koja se stvara odsecanjem krajeva pomoćiće nam pri spajanju knedle. Testo iseci na deset delova, tako da se dobiju kvadrati priblizno jednake velicine oko 7x7 cm. U svaki staviti po jednu sljivu i zatvoriti je testom. Knedle redjati na tacnu posutu brasnom.

 U vecem loncu zagrejati vodu do vrenja, kuvati knedle dok ne isplivaju pa još 5 minuta na tihoj vatri. Vaditi knedle resetkastom kasikom i vrele ih obilno uvaljati u prezle sa svih strana. Redjati u ciniju i posuti ostatkom prezli.


Kako pripremiti prezle? U dubljem tiganju istopiti 50 g putera sa dve kasike ulja. Dodati 200 g prezli i proprziti  ih dok ne promene boju, mesajuci. Kad su prezle gotove ostavite ih da se prohlade. Dodati secer dobro promesati.Ja dodam i dva vanil secera.
Ukus je isti kao da sam kuvala krompir i pasirala, nema razlike...testo je meko i ukusno. Pokusajte, vredi ...pri tom cete potrosti nekih 20 min. u pripremi i kuhinja ce vam ostati cista i bez nepotrebnog haosa.Uzivajtе !






You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.