Frankopanska torta

08:00:00

Dragi moji, danas cu vam predstaviti jedan recept torte koju sam odavno zelela praviti.

Imam ga odavno, tortu sam probala isto tako odavno i to na mestu gde se jedino pravi.
Ove godine sam imala priliku ponovo probati Frankopansku tortu u kavani hotela International u Crikvenici, po povratku kuci potrefilo se da mi je rodjendan i eto sjajne prilike da napravim ovu magiju od torte.
Iskreno, cinilo mi se kao lak poduhvat, ali ne preporucujem da je pravite ukoliko niste bas vicni u kuhinji.
Meni je u par puta dolazilo da odustanem. Medjutim trud se isplatio, ispala je isto, identicno kao originalna i veoma sam ponosna na sebe.
Recept torte Frankopan, jedan od mnogobrojnih podsetnika  na delovanja kneza Frankopana na području Vinodola, star je trista godina, a rekonstruiran je početkom devedesetih godina u Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu. Nađen je u svesci recepata iz 1686., čija je autorka  bila kneginja Eleonora Maria Rosalia von Eggenberg, a otad se priprema samo u jednoj poslastičarnici u Crikvenici – u kavani hotela International, koji se nalazi u samom centru.



Specifična je po tome što u nju ne ide biskvit nego lisnato testo , a potom se slažu slojevi krema od prženih badema, suvog grožđa  namakanog u rum, korice limuna, klinčića, cimeta i nekoliko kapi ružine vodice.



Potrebni sastojci

Kore-pakovanje lisnatog testa 500 gr x2

Fil- 9 zumanaca, 220 gr secera, 40 gr skroba, 150 gr. putera, 100 gr suvog grozdja, rum, 200 gr.przenih badema, 3 gr. miskantnog orascica, 5 gr cimeta, korica limuna, 1/2 l slatke pavlake-Kravica 

Za dekoraciju- 1/2 l slatke pavlake -Kravica, 50 gr prepecenih badema, 500 gr breskvi iz kompota

Priprema

Za kore vam je potrebno 1 kg lisnatog testa, ili 4 kocke,koje cete razvuci i peci na naopacke okrenutoj tepsiji iz rerne,na 160 C oko 5-10 min. Razvuceno testo izbosti viljuskom. To uraditi cetiri puta i gotove iseci u oblik kalupa.


Sledece sto trebate uraditi je da zumanca umutite sa secerom i ukuvate na tihoj vatri od 20-30 min. Ostavite da se ohladi, obavezno stavite providnu foliju na fil da se ne uhvati korica. U medjuvremenu sitno iseckajte bademe.
 


Kada je fil ohladjen, umutite puter i sjedinite ga sa kremom od jaja, nakon toga dodajte u njega sve zacine. Zaboravila sam da vam kazem da suvo grozdje potopite u rum i nakon pola sata dobro ocedite i sitno iseckate, dodajte u fil sa jajima,zajedno sa ostalim zacinima.
U isto vreme umutite slatku pavlaku, jako je bitno da ona NE Bude biljna nego mlecna.
sjedinite lagano mesajuci fil sa jajima sa slatkom pavlakom.


Kore koje ste isekli po kalupu filujte sa kremom.
Poslednju koru ne mazemo.


Ja sam ovakvu tortu ostavila u kalupu da prenoci u frizideru.
Sutra dan sam je ukrasila sa umucenom slatkom pavlakom,bademima i dobro ocedjenim breskvama iz kompota.
Ovako je ispalo


Meni je ovo magija od torte...bozanstveni ukus cimeta koji se mesa sa puterom , slatkom pavlakom, bademima, limunom...i breskve koje se neobicno uklapaju u sve to.
Pokusajte, isplati se truda.



You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.